Złoty Tydzień w Chinach i jego wpływ na branżę TSL

Złoty Tydzień w Chinach i jego wpływ na branżę TSL

Złoty Tydzień w Chinach i jego wpływ na branżę TSL

Co roku w dniach od 1 do 7 października – w samym środku sezonu  wysyłkowego  –  Chińczycy  obchodzą  święto upamiętniające proklamację Chińskiej Republiki Ludowej- Złoty  Tydzień.  Jest  to  najdłuższe  po  chińskim  Nowym  Roku  święto państwowe, upamiętniające  proklamowanie  Chińskiej  Republiki  Ludowej  na  placu Tiananmen przez
Mao  Tse – Tung  1  października  1949 roku.  Ten  dzień rozpoczął zupełnie nowy okres w historii Chin. Kluczowym elementem obchodów tego święta jest ceremonia wzniesienia flagi narodowej na Placu Niebiańskiego Spokoju, po której następuje spektakularna parada militarna, podczas której prezentowane są siły zbrojne armii chińskiej. Wieczorem zaś  mieszkańcy  wielu chińskich miast mają możliwość obejrzenia efektownych pokazów fajerwerków. Podczas Złotego Tygodnia odbywają się także liczne występy muzyczne i taneczne oraz pokazy tradycyjnej kaligrafii czy też malarstwa.

W trakcie Złotego Tygodnia fabryki w całym kraju zamykają się, a produkcja zostaje zatrzymana.
Podobnie dzieje się w portach morskich i terminalach przeładunkowych.

Biorąc pod uwagę gigantyczny wpływ, jaki Chiny wywierają na handel światowy, trwające tydzień święto może  powodować  zakłócenia  w  operacjach łańcucha dostaw, a w efekcie – opóźnienia w transporcie na całym  świecie.   W  tygodniach  poprzedzających  Złoty  Tydzień  w  Chinach,  popyt  na  chiński  eksport gwałtownie  rośnie  –  firmy  importujące  z  największego  na  świecie  eksportera starają się zabezpieczyć miejsce na statkach, aby mieć pewność, że towary przez nich importowane będą już poza Chinami, zanim produkcja zostanie wstrzymana.

Jest  to  okres,  w  którym  stawki  widocznie  rosną  –  podnoszą  je  przewoźnicy w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie. Druga fala podwyżek cen następuje po Złotym Tygodniu – w związku z przygotowaniami do  wysyłki  na  Boże Narodzenie  i  Chiński Nowy Rok.  Jest  to  również  czas,  w którym branża zmaga się
z niedoborem  kontenerów  ze  względu  na  większy  popyt  na  chiński  eksport  w  porównaniu z chińskim importem.

Nasi eksperci w zakresie spedycji przypominają, aby zamawiać usługi spedycyjne
z wyprzedzeniem, mając na uwadze święta, które odbywają się w krajach eksportujących.