Co przyniesie nam 2018 rok na rynku armatorskim?

Co przyniesie nam 2018 rok na rynku armatorskim?

Co przyniesie nam 2018 rok na rynku armatorskim?

Wydaje się, że nie powinien się znacząco różnić od mijającego 2017 roku. Według agencji Moody’s trend przejęć i sojuszy będzie kontynuowany, ponieważ większe firmy szukają możliwości zwiększenia udziału w rynku, podczas gdy mniejsze firmy dążą do zwiększenia wydajności, aby utrzymać rentowność.

Także nadal będziemy obserwować konsolidację branży, która najwyraźniej uznała to za remedium na kłopoty. Kłopoty, w które sama się wpędziła prowadząc swoisty ‘wyścig zbrojeń’ przez zamawianie coraz to większych kontenerowców. Być może zaobserwujemy zmianę na pozycji lidera. COSCO Shipping jest bardzo aktywne na rynku przejęć.

W przyszłym roku możemy spodziewać się przejęcia OOCL. Mówi się też o możliwym przejęciu chińskiego smoka CMA CGM, który nie imponuje wynikami. Trzeba też będzie bacznie obserwować mniejszych graczy takich jak Yang Ming, czy Hyundai.
Czy poradzą sobie na tak trudnym rynku?
Zadziwiająco cicho jest wokół MSC, które z założenia nie udostępnia danych finansowych.
Czy to cisza przed burzą?

Tak czy inaczej dla nas korzystających z usług przewozowych taka konsolidacja, która w efekcie może zostawić 4 globalnych graczy na rynku nie jest niczym dobrym. Miejmy nadzieję , że pomimo wysokiego progu wejścia pojawią się niedługo nowi gracze na rynku.

Dominik Popiel
Prezes Zarządu

 

fot. vesselfinder.net