W dobie najwyższej od 25 lat inflacji wspierajmy polskie, rodzinne firmy

W dobie najwyższej od 25 lat inflacji wspierajmy polskie, rodzinne firmy

W dobie najwyższej od 25 lat inflacji wspierajmy polskie, rodzinne firmy

Inflacja w Polsce w sierpniu 2022 wyniosła 16,1% rok do roku – według szacunków Głównego Urzędu Statystycznego – ten wynik zaskoczył nawet ekonomistów. Takich cen w Polsce nie było od ponad 25 lat – inflacja jest najwyższa od marca 1997 r., kiedy to wyniosła 16,6 proc.

W czasach, w których każdy Polak jeszcze uważniej gospodaruje swoim budżetem, warto wybierać polskie produkty i usługi – w ten sposób dorzucamy swoją cegiełkę
w budowaniu silniejszej, polskiej gospodarki.

Idea patriotyzmu gospodarczego jest nam bardzo bliska – jest to pojęcie, które coraz częściej pojawia się na ustach świadomych konsumentów. Klienci coraz częściej wybierają polskie produkty i usługi – w ten sposób wspierają rodzime firmy, które dzięki wyborom konsumentów mogą się rozwijać i tworzyć coraz lepsze towary, a także nowe miejsca pracy.

Nautiqus to firma o 100% kapitale polskim, przynależąca do Fundacji Firmy Rodzinne. Firmy rodzinne to najsilniejsze ogniwa gospodarki, gwarantujące rozwój, pewność działania, trwałość przez pokolenia. Zapewniają gospodarce zrównoważony rozwój, kultywują tradycje i kulturę firm nastawionych na długofalowe budowanie wartości.

To, co nas różni od korporacji to podejście do biznesu, a biznes to ludzie. Atmosfera panująca w naszej firmie jest tego świadectwem. Doceniamy naszych pracowników i dbamy o to, aby do pracy przychodzili z chęcią. To przekłada się na relacje, jakie tworzymy z naszymi Klientami. Takie podejście do biznesu jest spowodowane faktem, że za firmą stoją ludzie, dla których wartości rodzinne są tak samo ważne w domu, jak i w firmie.


Rodzinne wartości są tym, co wyróżnia ekspertów z Nautiqus. Traktujemy naszych Klientów jak partnerów i zawsze stawiamy na długofalową relację. Komunikacja oparta na szczerości, otwartości i przejrzystości jest podstawą naszych dobrych relacji zarówno z klientami jak i wewnątrz.

Ponad połowa Polaków deklaruje wysokie zaufanie do przedsiębiorców rodzinnych – tak wynika z raportu „Polacy o firmach rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”. Wysokie zaufanie do przedsiębiorcy rodzinnego przekłada się również na chęć zakupu oferowanego przez niego produktu lub usługi.
Gdyby konsumenci wydawali o 1% więcej na polskie produkty, w naszej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie – wynika z analizy Grant Thornton. 79 groszy z każdej złotówki wydanej na produkty lub usługi, które powstały w naszym kraju, zostaje w polskiej gospodarce, w przypadku zakupu produktów lub usług spoza kraju – tylko 25 groszy. Gdybyśmy częściej kupowali polskie produkty, to w Polsce zostawałyby miliardy złotych rocznie.

Zdrowa konkurencja z produktami i usługami zagranicznymi ma oczywiście swoje plusy – jest motywacją dla polskich firm w dążeniu do innowacyjności. Jednak już niewielkie zmiany w decyzjach zakupowych konsumentów zmierzające do wybierania polskich produktów i usług mogą spowodować istotną zmianę dla polskiej gospodarki.

Zachęcamy do stawiania na polskie firmy, rodzimych projektantów oraz lokalne produkty – wspólnie zadbajmy o to, aby w ramach polskiej gospodarki wspierać się nawzajem.