Autonomiczna ciężarówka Embark

Autonomiczna ciężarówka Embark

Autonomiczna ciężarówka Embark

Firma Embark ogłosiła partnerstwo z firmą Frigidaire® (grupa Elektrolux) i Ryder System, Inc. (lider w zarządzaniu transportem i łańcuchami dostaw w USA).

Przeprowadzono test pilotażowy:

  • test autonomicznej technologii jazdy na odcinku Texas – California (USA).
  • transport lodówek Frigidaire® na odległości 650 mil przez autonomiczną ciężarówkę.

Bezpieczeństwo:
W czasie testów oprócz pilota, za kierownicą siedział profesjonalny kierowca, który aktywnie monitorował drogę i był gotowy do przejęcia kontroli w dowolnym momencie.
Zespół ściśle współpracował z urzędnikami transportu publicznego i służb bezpieczeństwa w Teksasie, Nowym Meksyku, Arizonie i Kalifornii w celu koordynowania działań całego programu

Przebieg łańcucha dostawy:

  1. Lokalny kierowca Ryder System Inc. odbiera przyczepę z lodówkami FRIGIDAIRE® na placu w El Paso w Teksasie i poprowadzi ją przez centrum miasta do punktu odbiorczego przy drodze I-10, (jeden z najważniejszych korytarzy transportowych w USA).
  2. Punkt odbiorczy: kierowca przekazuje przyczepę do automatycznego ciągnika Embark, który następnie transportuje ładunek 650 mil wzdłuż drogi I-10
  3. Ciężarówka Embark przekazuje naczepę kierowcom Ryder w punkcie przejściowym w Palm Springs, Kalifornia.
  4. Lokalny kierowca Ryder w Palm Springs odbiera naczepę oraz kończy łąńcuch dostawy w centrum dystrybucyjnym Electrolux w Ontario w Kalifornii.

Program pilotażowy Embark, Frigidaire® i Ryder będą dążyć do zwiększenia liczby testowych ciężarówek przemieszczających się na odcinku transportowym w nadchodzących miesiącach. W dobie, gdy transport samochodowy stoi w obliczu problemu siły roboczej. Możliwość uruchomienia automatyzacji na długodystansowych odcinkach pozwoli zwiększyć produktywność, zaradzi niedoborowi kierowców, a także stworzy nowe lokalne miejsca pracy.

Wierzymy, że zautomatyzowany transport będzie odgrywał kluczową rolę w funkcjonowaniu sieci logistycznych w przyszłości, a automatyzacja ostatecznie poprawi bezpieczeństwo i wydajność na prostych i długich odcinkach autostradowych.

 

fot. Embark